وَلْتَكُن مِّنكُمْ أُمَّةٌ يَدْعُونَ إِلَى الْخَيْرِ وَيَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَيَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنكَرِ وَأُوْلَـئِكَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ
Сизлардан яхшиликка чақирадиган, амри маъруф–наҳий мункар қиладиган бир уммат бўлсин. Ана ўшалар нажот топгувчилардир. (Оли Имрон, 104)

26 окт. 2008 г.

Нафл намозларини жамоат бўлиб ўқиш мумкинми?

   Бу саволга Шайх ал-Ислом ибн Таймия шундай жавоб қилганлар:

mosque_zetland_narrowweb__300x437,0Жамоат билан ўқиладиган нафл намозлари икки турли бўлади:

1. Жамоат билан ўқиш суннат бўлган намозлар, буларга: рамазон ойидаги таровиҳ намози, қуёш тутилганда ўқиладиган намоз ва ёмғир сўраб ўқилувчи намозни мисол қилса бўлади.

2. Ёлғиз ўқилиши суннат бўлган намозлар, буларга таҳажжуд, кундузги суннат намозлари, таҳҳиятул масжид, зуҳо намози ва бошқалар киради. Бу намозларни доимий равишда жамоат билан ўқиш жоиз эмас ва бундай қилиш бидъат саналади сабаби Расулаллоҳ с.а.в. ҳам саҳоба ва тобеинлар ҳам нафл намозларини жамоат билан ўқишни одат қилмаганлар.

Лекин баъзида бу нафл намозларини ҳам жамоат билан ўқишнинг зиёни йўқ. Масалан Расулаллоҳ с.а.в. одатда таҳажжуд намозини ёлғиз ўқир эдилар лекин баъзи-баъзида жамоат билан ўқиб туришлари ҳадисларда келган. Бир ҳадисда Ибн Аббоснинг кечаси Расулаллоҳ с.а.в. нинг уйларида тунаб қолиб у зот билан таҳажжуд ўқиганлари келган, яна бир ҳадисда Ҳузайфа, ва бошқа бир сафар эса Ибн Масъуд Набий с.а.в. билан жамоат бўлиб нафл ўқиганлари ривоят қилинади. Бошқа бир ривоятда эса Расулаллоҳ с.а.в. Ибн Молик ал-Ансорийнинг уйида нафл намозида унга имомлик қилганлари келган. Шунингдек Анас, унинг онаси ва бир етим болага нафлда имомлик қилганлари ҳақида ҳам ҳадислар мавжуд.

Ҳулоса қилиб айтганда жамоат билан ўқиш суннат бўлган нафл намозларидан бошқа нафл намозларини ёлғиз ўқиш афзал, лекин баъзида бу намозларни ҳам жамоат бўлиб ўқиш жоиз.

Мажмуъ ал-Фатва (23/414)

Комментариев нет: